۰۹۱۳-۱۱۴۲۲۵۰ پاسخگوی پرسش‌های شما هستیم...

تأمین مالی واردات

راه حل های تأمین مالی تجارت برای واردات 

تأمین مالی واردات شامل طیف وسیعی از روش های تأمین مالی تجارت بوده که در جهت تأمین مالی معامالات واردات ارائه می گردد. از اعتبارات اسنادی وارداتی و ضمانت نامه های بانکی وارداتی تا فاکتورینگ فاکتور و درآمدزایی ابزار مالی ، تأمین مالی واردات همگی جزئی از خدمات بیشمار دنیای بازرگانان فرداد اسپادانا بوده که تجارت فرامرزی را آسان تر ، سودآورتر و کم ریسک تر می کند.

 

راه حل های تأمین مالی واردات

تأمین مالی واردات یک راه حل تخصصی تأمین مالی تجارت است که برای تأمین مالی خرید کالاهایی که از یک کشور به منظور واردات به کشور دیگر صادر می شوند استفاده می شود.تامین مالی واردات بسیار منطقی تر از پیش پرداخت نقدی برای کالاها است حتی اگر پول نقدی کافی در اختیار داشته باشید زیرا تأمین مالی واردات مزایای بیشتری را فراتر از روش های پرداخت ارائه می دهد.

تأمین مالی واردات بسیاری از مشکلاتی ارسال پول بین المللی را حل می کند.هنگامی که شما به عنوان تأمین کننده مالی دنیای بازرگانان فرداد  اسپادانا را انتخاب میکنید ، تضمین هایی برای واردکنندگان و صادرکنندگان ارائه میشود که معاملات موفق و شفاف را تضمین می کند.

جهت رفع تقاضای رو به رشد تأمین مالی تجارت و به حداقل رساندن تأثیر کمبود جهانی تأمین مالی تجارت ، تأمین مالی تجارت جهانی طیفی از راه حل های تأمین مالی واردات را ارائه می دهد که توانایی تجار برای تجارت در سطح جهانی افزایش داده ، جریان نقدی شما را بهبود بخشیده و کسب و کار شما سودآور و بدون ریسک ارائه خواهد داد.

ما با تجربه جهانی ، تخصص بی نظیر در صدور بیمه نامه و گروهی چشمگیر از شرکای استراتژیک ، به کمک یک تیم معامله مجرب که به طور یکپارچه با شما همراهند تا تأمین مالی نیازهای کسب و کار شما تولید کنندگان و صادر کنندگان محترم را به شما ارائه دهد.

روش های تأمین مالی واردات 

اعتبار اسنادی پرکاربرد ترین نوع تأمین مالی واردات در سراسر جهان است.اعتبار اسنادی ابزارهای مالی هستد که توسط بانک وارد کننده صادر می شوند و به صادرکننده مجوز برداشت وجه را از بانک را می دهند.

اعتبار اسنادی به نفع ذینفع نامشخص (صادرکننده) به مبلغ مشخص و با تاریخ انقضا صادر می شود.اعتبار اسنادی شرایط و ضوابط پرداخت را مشخص می کند.

برای دریافت وجه از بانک وارد کننده ، صادرکننده باید مدارک مستندی از کالا طبق شرایط و ضوابط مندرج در اعتبار اسنادی حمل ارائه کند. اسناد مورد نیاز معمولاً شامل یک فاکتور یا رسید خرید کالا ، بارنامه تأیید کننده تحویل کالا ، اسناد بیمه ، گزارش های بازرسی و سایر اسناد صادراتی می باشد.

زمانی که صادرکننده مدارک صحیحی را همراه با تقاضای برداشت به بانک واردکننده ارائه می کند ، بانک موظف است مبلغ مورد نظر را پرداخت کند ؛ حتی اگر واردکننده وجوه مربوطه را فراهم نکرده باشد.

بسته به شرایط مشخص شده در اعتبار اسنادی ، پرداخت می تواند به صورت انتقال وجه بصورت پیش نویس یا قول پرداخت که به عنوان پیش نویس مدت دار باشد.

وعده پرداخت اغلب به شکل برات ( یک یادداشت بدون بهره است که ناشر را ملزم می کند در زمان مشخصی در آینده پرداخت را انجام دهد) بوده و در راستای کاهش فشار جریان نقدی برای صادرکنندگان بکار می رود ؛ همچنین برات به عنوان وسیله پرداخت نیز در نظر گرفته می شود.

گاهی اوقات یک شخص ثالث قابل اعتماد (معمولا یک بانک بین المللی بزرگ) ضمانت اعتبار اسنادی را تأمین کرده تا در صورت عدم پرداخت بانک صادرکننده ، از صادرکننده محاظت کند ؛ در این صورت به عنوان اعتبار اسنادی شناخته می شوند.

اعتبار اسنادی منجر به لغو تعهد وارد کننده به پرداخت هزینه کالا قبل از حمل میگردد ؛ زیرا بانک واردکننده عملا تضمین می کند که پرداخت زمانی انجام می شود که مدارک مستندی مبنی بر ارسال کالا توسط بانک دریافت شود.اعتبار اسنادی بسیاری از ریسک های ذاتی در تجارت بین المللی را از بین می برد ، لذا می تواند گران باشد و اگر دقیق تنظیم شود ، اجرای آنها ممکن است دشوار باشد و احتمالاً منجر به نبردهای حقوقی پرهزینه شود.

در مجموعه های اسنادی ، فروش کالا توسط بانک ها از طریق تبادل اسناد تسویه می شود. صادرکننده مدارک مستندی را در اختیار بانک خود قرار می دهد که نشان دهنده حمل کالا از طریق بارنامه می باشد. بانک صادرکننده بارنامه را به بانک واردکننده ارسال می کند و در ازای تسویه فاکتور ، مبلغی دریافت می کند.

تسویه می تواند انتقال وجه یا قولی برای پرداخت همچون برات باشد. در معاملات وصول اسنادی ، بانک وارد کننده پرداخت را تضمین نمی کند ؛ لذا اگر واردکننده کالا را قبول نکند ، بانک مبلغ مورد نظر را پرداخت نمی کند. در مجموعه های اسنادی ، تا زمانی که پرداخت انجام نشود ، مالکیت کالا به وارد کننده نمی رسد ؛ بنابراین صادرکننده می تواند کالا را پس بگیرد. با این حال ، بازیابی کالا از مکان هایی در کشورهای خارجی می تواند دشوار و گران باشد ولی دنیای بازرگانان فرداد اسپادانا میتواند کلیه امور مربوط به تأمین مالی جهت واردات کالاها را تسهیل و در این راه همراه مطمئن شرکت شما باشد.

 

Top